2014年8月25日月曜日

シャーロット・アップタンの4つの銅像

シャーロット・アップタンの4つの銅像

 


       Raymond Kaskey; The Charlotte Observer


アップタウンの中心、トレード St. とトライオン St. の交差点はシャーロットの起点となる場所ですが、この交差点の各角に四体の大きな銅像が立っています。

四つのうち三つの像は商業、産業、交通をあらわしていて、今日のシャーロットが、商業、産業、交通を基礎に発展したことを示しています。

残りの一つは未来の像で、商・産・交の三つの像はこの未来の像の方を向いています。

像の重さはひとつ2.3トンで、台座の部分を含めると高さは7メートル62センチです。
 1995年に建てられ、1995年11月27日正午に記念式典が行われました。

 * * * * *

商業の像


1799年にシャーロット近郊で金が見つかったとこから、ゴールドラッシュがおこりました。
金塊をさらっている工夫の像は、さらった金を隣の像の方に集めています。隣の像は銀行を象徴していますが、顔かたちが元準備制度理事会議長のアラン・グリーンスパンに似ていると言われています。

工業の像

工場で働く女性の像は工業を象徴していて、シャーロットの織物工場をイメージしています。女性の足元では、親と一緒に働く子供たちの姿があります。この子供の顔は像を作ったRaymond Kaskeyの子供のころの自分の姿を映しているといわれます。

交通の像

黒人男性の像は、シャーロットに初めて敷かれた鉄道を作った労働者の姿です。1850年代に鉄道が敷かれ、シャーロットは交通の中心地として名をあげました。1401という番号は「シャーロット」という名の蒸気機関車の記念の番号です。背中を羽で囲まれた鷲は空の交通を表します。

未来の像

四体の像の中心をなすのは未来の像で、子供を抱き上げる母親の姿で表現しています。母親の像はミズキの花、葉、枝の束の上に立っています。ミズキはノースカロライナの州花です。枝の間には蜂の巣があり、シャーロットらしさを表現しています。

----------------

http://www.charlottetour.org/files/Download/STATUES.pdf
 
The Statues At Independence SquareSources: Raymond Kaskey; The Charlotte Observer

The four bronze statues at Independence Square were a gift to the City of Charlotte by the
Queens Table, a private philanthropic group, most of whose members choose to remain
anonymous. The statues were created by Washington, D.C. sculptor Raymond Kaskey, who alsosculpted the statue of Queen Charlotte at Charlotte/Douglas International Airport.
The figures of Commerce, Industry and Transportation represent elements of the past which have contributed to Charlotte’s growth as a major commercial center. The three figures are all looking toward the fourth figure, The Future.
Each of the statues weighs about 5,000 pounds, is attached to a granite base, and is about 25 feet tall, including the base. The cost of the four statues was about $500,000. They were erected in November 1995 and were dedicated in a ceremony at noon on November 27, 1995.
The four figures are:

Commerce
The principal figure is a nineteenth century prospector panning for gold,
representing the gold rush which followed the discovery gold near Charlotte in
1799. He empties has pan over a secondary figure, a likeness of former Federal
Reserve Chairman Alan Greenspan, representing the banking industry.

Industry
Industry is represented by a woman millworker, recalling Charlotte’s
early textile factories. The secondary figure at her knees represents the
children who labored alongside their parents in the mills during the days before
enactment of child labor laws. The child’s face is a self-portrait of the sculptor,
Raymond Kaskey, as a child.

Transportation
An African American man represents the builders of the first railroads in Charlotte,
begun in the 1850s, leading to the city’s status as a transportation hub. The
number, 1401, commemorates a steam locomotive named “Charlotte”
which once pulled trains through the city. A second element picturing
an eagle with feathers encircling its back represents air transportation.

Future
As the focal point of the four-cornered composition, the future is represented by a
mother and child. The mother figure emerges from a bower of branches, leaves and
flowers of the dogwood, which is the state flower of North Carolina. Stretched
between the branches is a hornets nest to make it more specific to Charlotte.

0 件のコメント:

コメントを投稿